Här hittar ni alla våra e-tjänster och blanketter samlade på ett och samma ställe.
En del av e-tjänsterna kräver inloggning med e-legitimation eftersom vi behöver din underskrift för att kunna behandla ärendet.
Personuppgifter
Ärenden som registreras via våra e-tjänster i portalen lagras i en databas. Dina personuppgifter behandlas i enlighet med bestämmelserna i dataskyddsförordningen (EU) 2016/679 samt annan tillämplig lagstiftning. Läs mer om GDPR/DSF på Datainspektionens hemsida
Allmän handling
Dina inlämnade uppgifter är en allmän handling och kan lämnas ut i enlighet med offentlighetsprincipen om inte sekretess enligt sekretesslagen gäller. Om du vill utföra en tjänst som kräver inloggning eller identifiering kan du inte vara anonym eller ha skyddad identitet. I de fallen är det bättre att du vänder dig personligen till den som utför tjänsten.
Inaktivitet
En påbörjad ansökan/anmälan i portalen stängs ner med automatik om du varit inaktiv i 20 minuter eller mer.