Genom denna e-tjänst kan du skicka in föreningens årsredovisning samt uppdatera föreningsuppgifter till kommunen och vårt offentliga föreningsregister.
Årsredovisning
Lokala föreningar som söker bidrag eller hyr lokaler av Fagersta kommun ska årligen redovisa sin verksamhet. Årsredovisningen ska innehålla en verksamhetsberättelse samt balans- och resultaträkning för föregående år. Du ska även bifoga det senaste årsmötesprotokollet.
Registrera eller uppdatera föreningsuppgifter
Att finnas med i föreningsregistret främjar såväl din förening som Fagersta kommuns invånare. Många söker i första hand i kommunens föreningsregister för att ta reda på vilka aktiviteter som finns och vem man ska kontakta.
Föreningsregistret på kommunens hemsida innehåller uppgifter om kontaktperson, adress, telefonnummer samt e-post till föreningar i Fagersta kommun. Dessutom finns det möjlighet att kortfattat ge en beskrivning av vilken verksamhet som erbjuds.
Föreningsregistret
För att finnas med i kommunens föreningsregister behöver föreningen uppdatera sina uppgifter minst en gång per år, samt om ändringar sker löpande under verksamhetsåret. Detta är för att säkerställa att kommunens föreningsregister ständigt är aktuellt. Den 31 maj 2023 flyttade föreningsregistret till https://fri.fagersta.se/forening men uppdateringen av uppgifter sker även i fortsättningen genom denna e-tjänst.
Har du några frågor eller funderingar, var god kontakta oss på forening@fagersta.se.