Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • E-tjänster & blanketter
Logga in
viktigt

2025-06-10: Vi har just nu tekniska störningar i e-tjänster som kräver inloggning med BankID. Det går att påbörja ett ärende men det går för närvarande inte att skicka in det. Felsökning pågår.

  • StartsidaPil
Information om behandling av personuppgifter

Fagersta kommun behandlar dina personuppgifter i syfte att ha ett aktuellt register över lokala föreningar, kunna skicka ut relevant information samt för publicering på hemsidan i kommunens offentliga föreningsregister. Årsredovisningen används för att säkerställa att föreningen följer gällande regler och riktlinjer i samband med bland annat bidragsansökningar. Om du anser att vi behandlat dina personuppgifter felaktigt kan du begära rättelse hos kommunen.

Personuppgiftsansvarig: Välfärd- och servicenämnden.
Dataskyddsombud: extern.dso@visma.com

Du kan läsa mer om Fagersta kommuns behandling av personuppgifter här.

 

Föreningsuppgifter och årsredovisning

Genom denna e-tjänst kan du skicka in föreningens årsredovisning samt uppdatera föreningsuppgifter till kommunen och vårt offentliga föreningsregister.

Årsredovisning

Lokala föreningar som söker bidrag eller hyr lokaler av Fagersta kommun ska årligen redovisa sin verksamhet. Årsredovisningen ska innehålla en verksamhetsberättelse samt balans- och resultaträkning för föregående år. Du ska även bifoga det senaste årsmötesprotokollet.

Registrera eller uppdatera föreningsuppgifter 

Att finnas med i föreningsregistret främjar såväl din förening som Fagersta kommuns invånare. Många söker i första hand i kommunens föreningsregister för att ta reda på vilka aktiviteter som finns och vem man ska kontakta.

Föreningsregistret på kommunens hemsida innehåller uppgifter om kontaktperson, adress, telefonnummer samt e-post till föreningar i Fagersta kommun. Dessutom finns det möjlighet att kortfattat ge en beskrivning av vilken verksamhet som erbjuds.

Föreningsregistret

För att finnas med i kommunens föreningsregister behöver föreningen uppdatera sina uppgifter minst en gång per år, samt om ändringar sker löpande under verksamhetsåret. Detta är för att säkerställa att kommunens föreningsregister ständigt är aktuellt. Den 31 maj 2023 flyttade föreningsregistret till https://fri.fagersta.se/forening men uppdateringen av uppgifter sker även i fortsättningen genom denna e-tjänst.

Har du några frågor eller funderingar, var god kontakta oss på forening@fagersta.se.

 
Logga in

Kontakta oss

E-post: info@fagersta.se
Växeln: 0223-440 00

Besök oss

Bangårdsgatan 1
737 80 Fagersta

Snabblänkar

GDPR – Dataskyddsförordningen

  • Facebook