Att finnas med i föreningsregistret främjar såväl din förening som Fagersta kommuns invånare. Många söker i första hand i kommunens föreningsregister för att ta reda på vilka aktiviteter som finns och vem man ska kontakta.
Föreningsregistret på kommunens hemsida innehåller uppgifter om kontaktperson, adress, telefonnummer samt e-post till föreningar i Fagersta kommun. Dessutom finns det möjlighet att kortfattat ge en beskrivning av vilken verksamhet som erbjuds.
Uppdatera föreningsuppgifter varje år
För att finnas med i kommunens föreningsregister behöver föreningen uppdatera sina uppgifter minst en gång per år, samt om ändringar sker löpande under verksamhetsåret. Detta är för att säkerställa att kommunens föreningsregister ständigt är aktuellt. Från och med 31 maj 2023 flyttade föreningsregistret till https://fri.fagersta.se/forening men uppdateringen av uppgifter sker även i fortsättningen genom denna e-tjänst.
Har du några frågor eller funderingar, var god kontakta oss på forening@fagersta.se.